Bila Pena, Keyboard, Sudip dan Kuali Berlaga...

Merenung nikmat hidup menimbulkan kepuasan diri...bukan setakat itu, perlahan-lahan kita belajar bersyukur dan zuhud akan nikmat Allah pada kita selama ini...saya suka menulis, menulis bererti berkongsi pengalaman dengan orang lain, memanjangkan ilmu pengetahuan, memberikan keseronokan kepada kita sendiri dan orang lain...

Saya backpackers, walaupun sudah ada penjaga saya (suami), saya sering travel bersendirian...(biasanya sebab suami selalu sibuk dengan kerjanya...huhu)...dan anehnya saya bila berpergian sendirian, saya jarang-jarang sekali mengambil gambar di tempat saya pergi, kerana saya jika ke luar negara atau dalam negara, saya benar-benar mahu menikmati sekeliling tempat baru itu dengan hati dan minda saya....Jangan tanya kenapa, kerana itulah saya....Jarang juga berpergian berkawan-kawan kerana pergi berkawanan banyak dan sibuk ambil gambar dan kurang menikmati tempat baru...kemudian pergi shopping mcm nak rak ak
hirnya kepenatan..bagi saya biarlah keindahan dan tempat dan suasana baru yang saya lawati benar-benar terakam dalam minda dan hati saya...dengan satu pengharapan...melalui kenangan di fikiran itu akan membuatkan saya datang lagi sekali ke tempat tersebut...

Saya juga suka memasak, kerana bagi saya ia satu hobi yang
memang unik. Kita tidak akan tahu hebatnya kepuasan memasak sekiranya kita tidak melakukan hobi itu. Mencari, mencuba sesuatu yang baru...mencabar akal dan kemahiran...senyum akan terbit bila perut orang yang kita mahu isi kenyang dan mereka menghabiskan suapan terakhir di pinggan mereka dengan licin dan tersenyum...kata orang..mengikat kasih untuk suami sahaja tidak cukup dengan peluk cium dan kata-kata semanis madu...ia boleh diperkayakan dengan hasil air tangan kita untuk memenuhi perut mereka...sebelum mereka mencari "makanan di luar"! haha...AWAS! Jadi...moh le kita main masak-masak...simple pun tak apa...janji sedap!

Jom! Kenali saya... :-)

Ahad, 27 Februari 2011

Ikutlah Kata Hati...Jangan Terikut-ikut Dengan Kata Hati...

Bercampur baur perasaan Seri hari ini. Sejujurnya sejak 3 hari yang lepas perasaan ini begini. Jangan ikut kata hati...pesan seorang sahabat...sahabat yang mengerti...apa yang bersarang dalam hati ini...sejak sekian lama.

Tak mengapalah...Seri cuma mengikut kata hati....kata hati yang malas untuk melayan manusia yang tak mengenang budi...manusia yang lupa daratan dan lautan...manusia yang penuh kepuraan menyatakan kasih sayang yang hanya di mulut...kasih sayang yang bukan dari hati...kata hati Seri yang mendesak Seri untuk melupakan manusia jenis begitu...kata hati yang menyuruh Seri fokus kepada yang sepatutnya Seri buat berbanding daripada mengingati manusia jenis lupa daratan dan lautan begitu...

Seri bukan terikut-ikut kata hati....terikut-ikut kata hati ni ialah tak pasti dengan apa yang kita rasa tetapi lepas itu ambil keputusan semberono atau arbitrari untuk buat apa yang kata hati desak. Seri bukan terikut-ikut dengan kata hati untuk melupakan manusia jenis lupa daratan dan lautan...bukan juga terikut-ikut kata hati untuk membenci manusia bersikap macam musim durian atau banjir....tapi itulah kata hati Seri yang Seri rasa Seri memang tekad mahu lakukan....fokus untuk melupakan mereka dan membenci mereka : iaitu mereka yang hatinya plastik! Berpura-pura menumpahkan kasih sayang dari hati...tetapi cuma di bibir sahaja bila kita tak diperlukan...

Kata hati Seri : Seri memang benci manusia yang bersikap begitu dan Seri memang mahu ikut kata hati Seri itu...bukan terikut-ikut dengan kata hati Seri...hahaha...berapa banyak hati daaaa.....tak apa... yang penting hati Seri memang bukan plastik!

~Seri Panggung~
Lembah Titiwangsa


Ikutlah Kata Hati....Jangan Terikut-ikut Dengan Kata Hati....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Menikmati Indahnya Tuhan

Menikmati Indahnya Tuhan
Kala hati dirundung duka...Jangan lupa kita masih ada Pencipta...Yang Sentiasa Di sisi dan Melihat Kita...Maha Mendengar dan Maha Mengerti...Yang Tersurat dan Tersirat di Dada