Bila Pena, Keyboard, Sudip dan Kuali Berlaga...

Merenung nikmat hidup menimbulkan kepuasan diri...bukan setakat itu, perlahan-lahan kita belajar bersyukur dan zuhud akan nikmat Allah pada kita selama ini...saya suka menulis, menulis bererti berkongsi pengalaman dengan orang lain, memanjangkan ilmu pengetahuan, memberikan keseronokan kepada kita sendiri dan orang lain...

Saya backpackers, walaupun sudah ada penjaga saya (suami), saya sering travel bersendirian...(biasanya sebab suami selalu sibuk dengan kerjanya...huhu)...dan anehnya saya bila berpergian sendirian, saya jarang-jarang sekali mengambil gambar di tempat saya pergi, kerana saya jika ke luar negara atau dalam negara, saya benar-benar mahu menikmati sekeliling tempat baru itu dengan hati dan minda saya....Jangan tanya kenapa, kerana itulah saya....Jarang juga berpergian berkawan-kawan kerana pergi berkawanan banyak dan sibuk ambil gambar dan kurang menikmati tempat baru...kemudian pergi shopping mcm nak rak ak
hirnya kepenatan..bagi saya biarlah keindahan dan tempat dan suasana baru yang saya lawati benar-benar terakam dalam minda dan hati saya...dengan satu pengharapan...melalui kenangan di fikiran itu akan membuatkan saya datang lagi sekali ke tempat tersebut...

Saya juga suka memasak, kerana bagi saya ia satu hobi yang
memang unik. Kita tidak akan tahu hebatnya kepuasan memasak sekiranya kita tidak melakukan hobi itu. Mencari, mencuba sesuatu yang baru...mencabar akal dan kemahiran...senyum akan terbit bila perut orang yang kita mahu isi kenyang dan mereka menghabiskan suapan terakhir di pinggan mereka dengan licin dan tersenyum...kata orang..mengikat kasih untuk suami sahaja tidak cukup dengan peluk cium dan kata-kata semanis madu...ia boleh diperkayakan dengan hasil air tangan kita untuk memenuhi perut mereka...sebelum mereka mencari "makanan di luar"! haha...AWAS! Jadi...moh le kita main masak-masak...simple pun tak apa...janji sedap!

Jom! Kenali saya... :-)

Sabtu, 19 Jun 2010

Setelah Sekian Lama....

Subhanallah! Maha Suci Tuhan...Setelah sekian lama Seri menghilang dari dunia penulisan maya ini..., kini Seri kembali ke sisi dunia yang penuh dengan teknologi tetapi Seri berusaha mahu membawa orang muda semua ke alam warisan dan klasik. InsyaAllah!

Hasrat untuk kembali menulis ini memang sudah agak lama, namun ia terkekang dengan seribu satu alasan yang tidak memungkinkan Seri untuk menulis begini...Namun bak kata pandai Melayu.."hendak seribu daya...tak hendak seribu dalih.." dan atas semangat pujangga Melayu itu..Seri kembali ke dunia maya ini. Membawa semua Orang Muda hari ini kembali mencintai budaya dan warisan bangsa...menjunjung duli titah raja...menggalas tugas bersama untuk terus memelihara kuntum warisan bangsa agar tiak terus tenggelam dek arus masa.

Namun...setelah agak lama tidak menulis begini, Seri masih terasa agak canggung...namun...kecintaan itu mendukung Seri agar sentiasa bersemangat untuk semua kecintaan Seri pada budaya warisan bangsa.

Untuk semua..selamat bertemu di dunia maya ini. Selamat bertukar-tukar fikiran dan selamat belajar mencintai budaya warisan kita.

"Kalau Bukan Kita...Siapa Lagi Yang Akan Meneruskan Keindahan Kita di Mata Dunia?"

Selamat Berkenalan Untuk Semua...

"Budaya Warisan Bangsa Teras Pembinaan Jati Diri Kita"

Seri Panggung
Lembah Titiwangsa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Menikmati Indahnya Tuhan

Menikmati Indahnya Tuhan
Kala hati dirundung duka...Jangan lupa kita masih ada Pencipta...Yang Sentiasa Di sisi dan Melihat Kita...Maha Mendengar dan Maha Mengerti...Yang Tersurat dan Tersirat di Dada