Bila Pena, Keyboard, Sudip dan Kuali Berlaga...

Merenung nikmat hidup menimbulkan kepuasan diri...bukan setakat itu, perlahan-lahan kita belajar bersyukur dan zuhud akan nikmat Allah pada kita selama ini...saya suka menulis, menulis bererti berkongsi pengalaman dengan orang lain, memanjangkan ilmu pengetahuan, memberikan keseronokan kepada kita sendiri dan orang lain...

Saya backpackers, walaupun sudah ada penjaga saya (suami), saya sering travel bersendirian...(biasanya sebab suami selalu sibuk dengan kerjanya...huhu)...dan anehnya saya bila berpergian sendirian, saya jarang-jarang sekali mengambil gambar di tempat saya pergi, kerana saya jika ke luar negara atau dalam negara, saya benar-benar mahu menikmati sekeliling tempat baru itu dengan hati dan minda saya....Jangan tanya kenapa, kerana itulah saya....Jarang juga berpergian berkawan-kawan kerana pergi berkawanan banyak dan sibuk ambil gambar dan kurang menikmati tempat baru...kemudian pergi shopping mcm nak rak ak
hirnya kepenatan..bagi saya biarlah keindahan dan tempat dan suasana baru yang saya lawati benar-benar terakam dalam minda dan hati saya...dengan satu pengharapan...melalui kenangan di fikiran itu akan membuatkan saya datang lagi sekali ke tempat tersebut...

Saya juga suka memasak, kerana bagi saya ia satu hobi yang
memang unik. Kita tidak akan tahu hebatnya kepuasan memasak sekiranya kita tidak melakukan hobi itu. Mencari, mencuba sesuatu yang baru...mencabar akal dan kemahiran...senyum akan terbit bila perut orang yang kita mahu isi kenyang dan mereka menghabiskan suapan terakhir di pinggan mereka dengan licin dan tersenyum...kata orang..mengikat kasih untuk suami sahaja tidak cukup dengan peluk cium dan kata-kata semanis madu...ia boleh diperkayakan dengan hasil air tangan kita untuk memenuhi perut mereka...sebelum mereka mencari "makanan di luar"! haha...AWAS! Jadi...moh le kita main masak-masak...simple pun tak apa...janji sedap!

Jom! Kenali saya... :-)

Jumaat, 14 Oktober 2011

Cerita Hantu USM, Rumah Tetamu, Majlis Akad Sumpah, & Sambutan Hari Jadi ...Part 1

Sementara menunggu kawan Seri menjemput Seri untuk sama-sama ke USM Penang bagi menghadiri majlis akad sumpah pelajar pascasiswazah baru sesi ini, Seri mahu nukilkan sesuatu di sini. Awal pagi tadi, Seri telah mencari laman web yang ada memaparkan foto Rumah Tetamu USM kerana Seri dan kawan dijangkakan akan bermalam di situ untuk malam ini. Suami Seri mendesak Seri untuk mencari gambar-gambar bilik yang disediakan takut agak kecil kerana malam ini suami dan kakak Seri anak beranaknya akan turut sama menyertai Seri di rumah tetamu itu untuk menyambut hari jadi kedua-dua anak perempuannya yang jatuh pada 14 dan 15 Oktober...hari ini la...asalnya kakak Seri mahu mengajak Seri dan suami ke Bukit Fraser untuk sambutan itu tetapi disebabkan Seri terpaksa menghadiri majlis akad sumpah di USM (kata WAJIB-da tua-tua pun kene paksa lagi! huhu)pada esok hari, maka planning bertukar ke Penang sahaja. Mereka akan bertolak malam ini.

Nak dijadikan cerita, carik punya carik laman web gambar rumah tetamu itu, Seri terlihat satu ruangan sembang bertajuk "USM Ghost Stories"..mulanya tangan ni agak gatal nak click tetapi akhirnya tak jadi..sebab takut nanti akan menakutkan diri sendiri yang sedia ada takut ini...huhuhu....Seri pejamkan mata dan terus mencari apa yang dihajati... tetapi dari satu laman ke laman Seri meng"google"kan pencarian, tajuk di atas tadi itu tetap ada...tentang cerita hantu USM maka, Seri terus memberanikan diri dan meng"click"kan mouse ke laman tersebut. Nahhh!!!! sikit punya banyak laaa cerita ceriti yang berkenaan...antara yang lain yang menyentak urat saraf Seri adalah ayat berbunyi begini :-
"kalau nak lagi rasa advanterous silalah bermalam di guest house..."

Errrkkk....terus Seri telan liur...bukanlah takut sangat....tapi takut jerrrrr....hak3....mula terbayang-bayang Seri tempat yang akan menjadi tempat penginapan kami malam ini.... Doanya semoga semuanya dalam keadaan yang baik dan tenang saja...Antunya tidak keluar malah tak mahu keluar....huhuhuhu....Seri tak mahu cakap besar tentang hal-hal begini..Malah percaya "mereka" ini wujud...sebab mereka ini juga wujud dengan adanya kuasa ALLAH SWT yang maha pencipta dan maha agung! Macam kita juga, makhluk Allah yang lemah...cuma kdg-kdg kita ni lebih lemah sikit dari "mereka" sebab selalu takut pada mereka itu. Ini fitrah Seri rasa...siapa yang tak seram sejuk kalau berlaku sesuatu yang pelik pada diri masing-masing pada saat orang lain tak rasa pelik pula....huhuh...

Owhh..alamak! hon kereta kawan Seri laa rasanya tu...Seri permisi dulu....Harap-harap dan doa Seri semoga segalanya berjalan dengan lancar dan tidak ada apa-apa. seri ambil keputusan untuk tidak bagitahu kawan seri, takut menakutkan dia yang sedia ada takut jugak itu...sebab dia akan tidur seorang malam ini...huhuhu...biarlah...jangan difikirkan sangat! Tetapi yang Seri pasti...laman web ini agak menganggu seri yang sebelum ini tak tahu apa-apa....

Seri permisi dulu! Nantikan part II pulak ekkk???!!!...Apa jadi pada Seri, kawan dan juga famili Seri...hehehe...

Suspens la plakkk kan??? heheheh

Ok22...japppp...aku dtg! kawan Seri da bunyi hon banyak kali..hak3...
Bye all!

Seri Panggung: Berdebar...tik...tokk...tik...tok... :/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Menikmati Indahnya Tuhan

Menikmati Indahnya Tuhan
Kala hati dirundung duka...Jangan lupa kita masih ada Pencipta...Yang Sentiasa Di sisi dan Melihat Kita...Maha Mendengar dan Maha Mengerti...Yang Tersurat dan Tersirat di Dada